FANDOM

Anakin Skywalker

Anakin Skywalker (sevenleri tarafından takma adı Ani) Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında hizmet veren ünlü bir İnsan Jedi Şövalyesi ve daha sonrasında Sith Lord'u olarak Darth Vader ismiyle anıldı. Babasız olarak dünyaya gelen Anakin Skywalker'ın annesi Shmi Skywalker'dı. Kendisinin bir Jedi kehanetindeki güce denge getirecek kişi olduğu ve midi-kloryanlarca yaratıldığı söylenmektedir. Hayatının sonraki bölümünde Naboo Senatörü Padmé Amidala'nın gizli kocası oldu. Ünlü Jedi Ustası Luke Skywalker ve Leia Organa Solo'nun babasıdır. Aynı zamanda Ben Skywalker, Jaina Solo, Jacen Solo ve Anakin Solo'nun büyük babasıdır. Allana'nın büyük büyük babası, Nat Skywalker, Kol Skywalker ve Cade Skywalker'ın atasıdır.

Babasız olarak doğan Anakin Skywalker köle olarak doğdu. Yaşadığı dünyada tek sahip olduğu kişi annesi ile beraber hayatının ilk 5 yılını Tatooine'de köle olarak geçirdi. Fakat 32 BBY yılında Skywalker, Jedi Ustası Qui-Gon Jinn ile karşılaştı. Anakin'de ki üstün yetenekleri farkeden Qui-Gon Jinn kendisine midiclorian testi uyguladı. Testin sonucu inanılmazdı. Anakin'de ki midiclorian seviyesi şu ana kadar hiç bir canlıda varolmamış düzeydeydi. Bunun üzerine Qui-Gon Jinn Anakin ve annesinin özgürlüğünü almak için uğraştıysa da sadece Anakin'i kölelikten kurtarabildi ve Jedi eğitimi alması için Corrusant'a götürdü. Bu yolculuk sırasında gelecekteki ustası Obi-Wan Kenobi ve gelecekteki eşi padme Amidala ile tanıştı.

Jedi konseyi'nin karşısına çıkan Anakin bazı konsey üyelerinin yaşı geç olduğu bahanesi ile önce kabul edilmek istenmedi. Fakat Skywalker'ın Naboo Savaşı'nın bir bölümünde görev aldı ve çocuk yaşına rağmen Droid Kontrol Gemisi'ni havaya uçurması ve Qui-Gon Jinn'in ölmeden önceki son isteği üzerine Obi-Wan Kenobi'nin ısrarları ile Jedi eğitimi alabilmesi için konseyden onay aldı. Kısa süre sonra Obi-Wan Kenobi'nin Padawan'lığında Jedi Birliği'ne katıldı. Jedi Kehanetleri'ne göre Skywalker'ın, gücü dengeye getirip, Sith'leri yok edecek olan seçilmiş kişi olduğuna inanılıyordu. Bu yüzden kendisinden beklenen çok şey vardı.

Anakin Skywalker, Padawan'lık döneminde çok başarılı oldu. Tek eksiği ustasının sözünü çoğu zaman dinlemeyerek kafasına göre hareket etmesiydi. Fakat ustası Obi-Wan Kenobi ile arasındaki bağ çok güçlüydü. 22 BBY yılında Anakin Skywalker ve Obi-Wan Kenobi, Padmé Amidala'ya düzenlenen arka arkaya suikastler üzerine Corrusant'a çağrıldı. Kendilerine suikasti araştırma görevi verildi. Fakat Corrusant'ta da suikast girişimlerinin olması üzerine Anakin Skywalker bizzat Padme'nin korumalığına verildi. Bu esnada senatör Amidala ile yakınlaşan Anakin kısa sürede kendisine olan aşkını itiraf etti. Karşılıklı duygular taşımalarına rağmen Padme bunun doğru olmayacağını söyleyerek Anakin'i reddetti.

Bu esnada rüyasında gördüğü kehanetlerde annesinin ölmesi üzerine Skywalker, Padme Amidala ile birlikte Tattoine'e annesini görmeye gitti. Fakat gittiği sırada annesinin kum halkı isimli vahşi bir grup tarafından kaçırıldığını öğrendi. Bu vahşilerin izini süren Anakin annesinin işkenceler içinde kollarında ölmesi üzerine kendini kaybederek, bütün kum halkını katletti. Annesinin cenaze törenindne sonra Anakin Obi-Wan'dan aldığı yardım çağrısı üzerine Geonosis'e giden Anakin Skywalker ve Padme Amidala eski Jedi ustası Conut Dooku tarafından alı konuldu. Padme ve Anakin çıkarıldıkları ayrılıkçı mahkeme sonucu Obi-Wan Kenobi ile birlikte arenada vahşi hayvanlara yem olmaları lehinde karar verildi. Arenada verdikleri mücadele sırasında diğer jedi'lar tarafından kurtarıldılar. Jedi'ların beklenmedik baskını üzerine kaçan Count Dooku'nun peşine düşen Anakin ve Obi-Wan eski Jedi ustasını kaçmak üzereyken yakaladılar. Eski Jedi ustasının artık bir Sith Lordu olduğunu öğrenen ikili Dooku ile giriştikleri düello sonrasında yenilgiye uğradılar. Anakin Skywalker düello esnasında sağ kolunu kaybetti. Geonosis Savaşı sonrası kaybettiği sağ kolu yerine sibernatik bir kol eklenen Anakin ile Padme amidala Jedi Birliği'nin yasaklamasına rağmen Naboo'da gizlice evlendiler.

22 BBY yılında, Skywalker, ustasıyla Klon Savaşları'ndaki başarıları üzerine, Jedi Şövalyesi oldu. Klon Savaşları sırasında efsaneleşen ikili resmi olarak konsey tarafından Jedi savaş kahramanları ilan edildiler. Skywalker kısa zamanda bir çok padawan'ın hayalini kurduğu mevkilere gelmişti. Klon Savaşları sırasında kendisine verilen son görevde ani bir baskın ile Corusant'tan kaçırılan Şansölye palpatine'i ayrılıkçıların elinden kurtarılması istendi.

Obi-Wan ile düzenledikleri operasyon sırasında karşılarına yine Count Dooku çıktı. Düello sırasında ikiliye üstünlük kuran Dooku'nun Obi-Wan'ı fırlatıp ağır bir cisim ile ezmeye kalkışması üzerine Skywalker Dooku'ya saldırarak hızlı hamlelerle onu ekarte etti ve ellerini bileklerinden kesti. Hemen yanındaki Şansölye Palpatine'in temkinleri üzerine Count Dooku'yu orada öldürdü ve baygın olan Obi-Wan Kenobi'yi de yanlarına alarak oradan uzaklaştılar. Count Dooku'nun ölümüyle Anakin, 1000 yıldır Obi-Wan Kenobi'den sonra bir Sith lordunu alteden ikinci jedi olmuştur.

Şansölye'yi kurtarma oerasyonundan sonra Corusant'a dönen Skywalker burada eşinin hamile olduğunu öğrenmesi ile savaştan sonra Jedi düzenini terkederek bir aile kurma kararı aldı. Fakat arka arkaya gördüğü kehanetlerde bu sefer eşinin ölmüne şahit oluyordu. Bu kehaneti Büyük jedi ustası yoda'ya anlattı. Yoda kendisinin sabretmesi gerektiğini söylemesine rağmen Anakin tatmin olamadı. Bu sırada Şansölye palpatine ile bir görüşmesi sırasında Sith'lerin ölüme çare bulduklarına dair bir hikaye öğrendi. Obi-Wan'ın yokluğu sırasında Anakin Skywalker'ı gözüne kestiren gizli bir sith olan şansöyle Palpatine, Skywalker'ın zaaflarından yaralanarak ona bir sith olduğunu ve eşini ancak kendisinin kurtarabileceğini söyledi.

Bunun üzerine Anakin tutuklanması için Şansölye Palpatine yani diğer adıyla Darth Sidious'un kimliğini Jedi Ustası ve konsey üyesi Mace Windu'ya açıkladı. Mace Windu kendisinin burada beklemesi önünde ikazlarına dayanamayarak Darth Sidious'u tutuklamaya giden ekibe yarıdm etme amacı ile arkalarından gitti. Olay yerine vardığında gördüğü manzara şaşırtıcıydı. Mace Windu karanlık tarafın etkisine fazla kapılmış olarak Şansölye'yi öldürmek istiyordu. Bu Jedi yasalarına aykırı olduğunu defalrca Windu'ya hatırlatan Skywalekr onu durdurmak için kolunu kesmek zorunda kaldı. Fakat beklenmedik bir şekilde Darth Sidious'un Mace Windu'ya gönderidği yıldırımlarla, Usta Windu'nun ölümüne sebep oldu. Bunun üzerine hem eşini kurtarmak için hem de Jedi'lar tarafından öldürüleceğini düşündüğü için Darth Sidious'un çırağı olmayı kabul etti. Böylece 19 BBY yılında karanlık tarafa yöneldi ve Darth Vader ismini aldı. Sidious'un emirleri doğrultusunda Jedi tapınağı'nı bastı ve Jedi Katliamı'na ön ayak oldu. Artık karanlık tarafına iyice saplanmış bir halde kendini kontrol edememekteydi.

Bu görev sonrası Sidious'un emri ile Mustafar gezegenindeki ayrılıkçı liderlerini yok etmeye gitti. Gitmeden önce eşine kendisini kurtarma yolunu bulduğunu ve kurtaracağına dair söz verdi. Ayrılıkçıları Mustafar gezegeninde yok ettikten sonra Padme'nin gemisinin gezegene geldiğini gördü. Padme'nin gemisini takip eden Obi-Wan Kenobi'yi görünce çılgına dönerek eşini boğmak isedi. Obi-Wan'ın engellemesiyle giriştikleri efsanevi düelloda Darth Vader'ın kol ve bacakları kesilerek vücudunda derin yanıklar oluştu.

Ölmemek için direnirken Darth Sidious'un kendisini bulması ile oradan kurtularak Corusant'ta ameliyat oldu ve sibernetik bir zırh ile kaplı yaşam destek ünitesine bağlandı. Padme'nin öldüğünü ve Sidious tarafından kandırıldığını öğrenince çılgına döndü fakat artık her şey için çok geçti. Artık Anakin Skywalker ölmüş yerine Darth Sidious'un karanlık çırağı ve kölesi Darth Vader gelmişti.

Galaktik İmparatorluk kuruldu ve Palpatine İmparator olarak bunun başına geçti.

Geride kalan iki jedi, Büyük Usta Yoda ve Skywalker'ın eski ustası Obi-Wan Kenobi, onun çocukları Luke ve Leia'yı ondan sakladılar. Luke Skywalker ve Leia Organa haberleri olmadan babalarına karşı savaş verdiler. Luke, Darth Vader ile ışın kılıcı düellosu yaptıktan sonra, onu öldürmeyi reddettiği için Darth Sidious tarafından Force Lightining'e maruz kaldı. Darth Sidious, Luke'u öldürmek üzereyken, Anakin Skywalker oğluna olan sevgisinden dolayı bir daha ortaya çıkıp, Darth Sidious'u Ölüm Yıldızı'nın ana reaktörüne atarak öldürdü. Vader'ın zırhı, Sidious'un elektriğine maruz kalıp kısa devre yaptı. Vader, Luke'un kolları arasında ölmek üzereyken karanlık taraftan iyi tarafa geçiş yaptı ve sonrasında öldü.

Luke Skywalker

Luke Skywalker, Galaktik İç Savaş’ta Galaktik İmparatorluk’un yok edilmesine, Yeni Cumhuriyet’in kurulmasına yardım etmiş efsanevi bir savaş kahramanı ve Jedi’dı. Yeni Jedi Birliği’nin de kurucusuydu.

Düşmüş Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker’ın ve Naboo’nun eski kraliçesi ve senatörü Padmé Amidala’nın oğlu olarak YSÖ 19’da doğmuştu. Luke Tatooine’de büyümüştü ve İmparator Palpatine ve babasından –Sith’in Karanlık Lordu olan Darth Vader’dan- saklanmıştı. YSÖ 0’da, Skywalker’ın hayatı sonsuza kadar değişti. R2-D2 ve C-3PO adlı iki droidi satın alması onu Jedi Üstadı Obi-Wan Kenobi’den Jedi eğitimi almasına ve Han Solo ve Prenses Leia Organa –henüz bilmese de ikiz kardeşi- ile tanışmasına yol açmıştı. Daha sonra Skywalker Ölüm Yıldızı’nı Yavin Savaşı’nda yok etmiş ve Asi İttifakı’na katılmıştı.

Gelecek yıllarda Galaktik İç Savaş'ın birçok önemli savaşında savaşmış, Rogue Bölüğü’nün kurulmasına yardımcı olmuş ve İmparatorluk güçleriyle galaksi çapında çarpışmıştı. YSS 3’te, Skywalker Hoth Savaşı’na katılmış, Jedi Üstadı Yoda’dan Jedi eğitimi almış ve Sith Lordu Darth Vader’ın aslında babası olduğunu öğrenmişti. YSS 4’te Endor Savaşı’nda savaşmış ve babasını Aydınlık Taraf’a döndürmeyi başarmıştı. Skywalker sayesinde Palpatine öldürülmüş ve İmparatorluk parçalara ayrılmıştı. Bir sene sonra Yeni Cumhuriyet kurulmuştu.

Gelecek on yıl boyunca, Yeni Cumhuriyet yavaşça İmpartorluk'tan Kalanlar'ı temizlerken Skywalker galaksi çapında barışın korunmasında yardımcı olmuştu. Palpatine birçok klon bedeniyle geri döndüğünde, Luke geçici olarak Karanlık Taraf’a geçmiş ve yeniden canlandırılmış İmparator’un çırağı olmuştu. Ancak arkadaşları yardımıyla kurtuldu ve Jedi Birliği’ni diriltme işine devam etti. YSS 11’de Yeni Jedi Birliği’ni kurdu. Jedi Praxeum’unda Güç’e hassas öğrencilerine Güç’ün yolarını öğretmeye başladı ve yeni Jedi’ların ilki olarak kaderini yerine getirdi. Bu yeniden doğuş sırasında Skywalker ve çıraklarını zorlayan çeşitli zorluklar çıktı. Bunlara Kara Filo Krizi, Almanian Yükselişi ve Waru'nun cezbedişleri de vardı; ama Skywalker Jedi arkadaşlarına ve dostlarına bu zorlukları aşmada yardımcı oldu. Bu sırada, birçok başarısız ilişkinin ardından, Luke Jedi meslektaşı ve eski İmparator’un Eli olan Mara Jade ile evlendi. Evlilikleri YSS 19’da olmuştu.

Büyük Jedi Üstadı Luke Skywalker, Sürü (Swarm) Savaşı sırasında Güç Yıldırımı kullanırken.
Added by Lord Kart

Galaktik İç Savaş’ın sona erişinin altıncı yılında Skywalker, Yeni Jedi Birliği’nin lide

ri olarak, Yuuzhan Vong Savaşı’nda öne çıkmıştı. Yuuzhan Vong Savaşı, galaksi dışı bir tür olan Yuuzhan Vong’ların bilinen galaksiyi istilasıydı. Savaş sırasında Skywalker’ın karısı bir oğlan çocuğu doğurdu. Luke’un eski ustasının anısına çocuğa Ben adını verdiler. Skywalker sayısız savaşa göğüs gerdi, buna Yeni Cumhuriyet’in çöküşü ve Coruscant’taki evinin düşüşü de dahildi. Buna rağmen yeni bir devlet kuruldu. Bu devlet kendini Bağımsız İttifakların Galaktik Federasyonu olarak tanımlıyordu. Ölümcül Yuuzhan Vong Savaşı'nın bitmesiyle galaksi rahat bir nefes aldı. Üstat Skywalker ise, İkinci Coruscant Savaşı'nda gösterdiği üstün başarıyla akıllarda kaldı.