FANDOM

Kont Dooku(dooku hakkındaki en geniş bligiler)

En iyisi eveti,en bilgesi evet,ona iyi öğretseydim gücü en güçlü öğrenci olurdu.Hepsinden iyi,dooku olurdu!Bizim en güçlü öğrencimiz ve en büyük hatamız

―Yoda

Dooku karanlık tarafa geçti ve Darth Sidious'un öğrencisi oldu. Serenno Doğdu.Thame Cerulian ondaki gücü keşfetti ve öğrencisi olarak eğitimine aldı.Dooku jedi ustası olunca Qui-Gon Jinn'i eğitimine alde sonra'da Komari Vosa'yı.Dooku tapınakta saygın birisi haline geldi ve kısa sürede en güçlü jedi olma yolunda hızlı adımlar attı.Yoda ve Mace Windu ile aynı güçlere ulaştı.

Dooku Galidraan'daki savaşı sonrasında öğrendiği bilgiler onun galaktik cumhuriyete olan inancını yok etti.Naboo Senatörü Palpatine'nin etkisi altına düştü ve Jediyı bıraktı.Dooku karanlık tarafa döndü ve Sith'in Karanlık Lord'u oldu.Darth sidious öldürülen çırağı darth maul'un yerine dookuyu padawanı olarak eğitti.Adınada Darth Tyranus koydu.

Dooku darth sidious ile sith'i güçlendirecek bir plan yaptı.Bağımsız Sistemler Konfederasyonunu kurdu.Cumhuriyetten ayrılarak Ayrılıkçıların liderliğine geçti.

Klon savaşlarında ayrılıkçılara liderlik yaptı.Savaşın son zamanalarında Coruscant'a saldırı düzenledi.Bir gemide anakin skywalker ile savaştı ve yenildi.Senatör palpatin in kışkırtmaları ile dookuyu öldürdü.

Jedi (102 BBY–32 BBY)

Childhood

Dooku soylu, varlıklı bir ailenin çocuğu olarak gezegen Serenno'da doğdu.Annesi ve babası ne kadar sert olasalarda gururlu bir şekilde oğullarını jedilara teslim ettiler.Dooku diğer genç jediların aksine kökenin farkındaydı ve kendini jedilara kanıtlamak için çok çalıştı.

Dooku 7 yaşına geldiğinde nesneleri kolayca haraket ettirebiliyordu.12 yaşında padawan oldu.Dooku aynı anda bazı senatörlerden de eğitim alıyordu.89 BBY yılında usta Thame Cerulian'ın padawanı oldu. Cerulian jedi yüksek kurulunda bir tarihçi olarak tanınırdı.Dooku padawan olunca bazı arkadaşlarının ihanetine uğradı.Bu onun paranoyak olmasına sebep oldu.Dooku cerulian tarafından eğitilsede usta yoda dooku ya büyük bir ilgi gösteriyordu.Dooku jedi ışın kılıcı kullanmakta çok başarılıydıDooku kısa bir sürede jedi ustası oldu.

Knight and Master

Dooku yirmili yaşlarında jedi ustası oldu ilk padawanı ise Qui-gon jinn'di qui-gon ile dooku arasında sadece on yaş fark vardı.Dooku ve qui-gon'un başından sayısızca macera geçti.

En sonunda artık qui-gon jedi sınavına girmeye hazırdı ve sınavı kazandı.İkili artık ayrılmıştı.Çırak eğitimini başarıyla tamamlaya dooku jedi master'lığa terfi etti.

Bir jedi master olan dooku jedilar arasında saygın bir yer kazandı.

Dooku ya jedi konseyinde yer teklif ettiler ama kabul etmedi.Dooku daha bağımsız olmak istiyordu.Ama dookuya jedi konseyinde başka bir yer daha teklif edildi dooku ise bu teklifi kabul etti.Dooku,mace windu ve sifo-Dyas gibi genç jedilarla arkadaş oldu.Dooku kısa bir süre sonra Komari Vosa adlı bir padawan eğitmeye başladı.
GalidraanEdit
"sen onları öldürdün,sen herkezi öldürdün,biz hepimiz ölüyüz"

-jango Feet

Dookuun üstlendiği görevlerin en ölümcülü ve en tehlikelisi bu görevdir.Mandalorian işgaline karşı Galidraan valisi tarafından yardım için acil çağrı alırlar.Dooku kendi emrine atanmış 20 jedila gezegene gider.Diğer düşmanların aksine karşı karşıya olduğu düşman bazı bilgileri bilmektedir.

Galidraan valisi ona karşı savaşan yerel bir isyanı ortadan kaldırmak için Jango Fett ve onun takipçileri, True Mandalorians, işe alır.Feet Death Watch'ın liderliği karşılığında işi kabul eder. Ancak, vali gizlice Vizsla ilede bir anlaşma yapmıştır.Feet görevi tamamlayınca onu öldürecektir.Sonunda feet esir düşer ve satılır.Dooku'nun ise yanında sadece 8 jedi kalır ama savaş kazanılır.Jango Fett ise bir savaşçı olarak dooku'nun saygısını kazanır ve dooku feet'in kaderini izlemeye başlar.

Dooku çırağının jedi olmasını istemiyordu çünkü daha çok genç,tecrübesiz ve duygusaldı.Dooku onu serbest bırakdı.
Leaving the Order

Dooku Galidraan ve Baltizaar ve savaşlardan sonra giderek jedilıktan soğudu ve görev almayı istemediğini belirtti.Dooku karanlık tarafın geliceğini sezmeye başladı.Dookunun en büyük sırdaşı ise sifo-dyas'tı

Jedi yolu dooku için tam bir düş kırıklığı olmuştu.Senatör palpatin onun ne kadar güçlü olduğunu biliyordu.Palpatin dooku ile çeşitli toplantılar yaptı.Ne kadar jedilara olan inancı ve sadakati çok olsada jedi düzenine olan güvensizlği onu karanlık tarafa doğru çekmeye başladı.Dooku jedi sisteminden ayrıldı.

Dooku'nun jedilardan ayrılması konseyi rahatsız etti.Dookunun jedilardan ayrılması ile dooku 20 kayıp adlı bir gruba eklendi.20 kayıp grubu jedilardan gönüllü ayrılan kişileri belirtirdi.